Waar is de Arenal vulkaan gebleven? - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu Waar is de Arenal vulkaan gebleven? - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu

Waar is de Arenal vulkaan gebleven?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Februari 2009 | Costa Rica, Fortuna

Hola!

Vanuit een regenachtig en zwaar bewolkt La Fortuna nog even een berichtje. Gisteren zijn we hier aangekomen na een lange rit gedeeltelijk over onverharde weg en gedeeltelijk over verharde weg. Toen we aankwamen zagen we al dat de Arenal vulkaan (1 van de weinige nog echt actieve vulkanen in Costa Rica) in de wolken lag :(.
Maar toen was er nog hoop.... als het maar hard genoeg zou gaan regenen, zouden die wolken vast weggaan ;).

Vanuit het hotel konden we de boel in de gaten houden, maar veel veranderde er niet. 's Middags zijn we naar heetwaterbronnen gegaan, niet ver hier vandaan... Heerlijk gebadderd in warme baden, even afgekoeld in een koudwaterbad en met een overheerlijk biertje aan de bar in het warme bad gezeten :D. Ook vanuit de heetwaterbronnen hadden we zicht op de in de wolken gelegen vulkaan. Tja, we hebben het zwaar he ;). Na het gebadder, heerlijk gegeten in een steakhouse tegenover het hotel en daarna weer op tijd naar bed gegaan, want vanochtend zouden we om 6 uur snel broodje hier in hotel eten, om vervolgens richting Cano Negro te gaan voor een boottocht.

Toen we vanochtend wakker werden, was het nog bewolkter dan gisteren en het regende heel hard :(. Maar het was ruim 1,5 uur rijden, dus er was nog alle kans dat het 100 km verder op wel mooi weer zou zijn. En ja hoor, hoe verder we kwamen hoe minder bewolkt het was, en het zonnetje is zelfs gaan schijnen toen we op de boot zaten :). Tijdens het varen weer veel dieren gezien. Hagedissen, apen, schildpad, veel vogels, kaaiman. Op de terugweg met de boot nog even langs/over de Nicaraguaanse grens in het water gegaan.

Intussen zijn we weer terug in het hotel, en wachten met spanning of de wolken nog zullen weggaan :-s. Maar we verwachten van niet. Het zicht is nog slechter dan gisteren....

Helaas kan ik nog steeds geen foto's uploaden, want op deze pc zit geen usb aansluiting...

@Mier, nee hoor, vond de spin niet eng :D
@Arno, ja ik heb een mooie foto van de tarantula, maar helaas, kan hem nog niet laten zien....

Nou ik ga nog even kijken of de wolken al wat minder worden....

Iedereen goed weekend! Hasta luego!
:SMS update:: 1 maart 2009 :
Helaas helaas, de Arenal vulkaan is niet meer tevoorschyn gekomen :-(. Intussen op volgende bestemming gekomen waar ik nu alle beesten vanuit mijn bed kan horen :-). Morgen (zondag) wordt spannende dag maar daarover meer als ik weer pc ter beschikking heb!

• 27 Februari 2009 - 21:27

Mier:

Maar zou je hem ook niet eng vinden als ie door je kamer of over je bed zou lopen?!
    Hoop echt voor je dat je de Arenal gaat zien, heeft bij mij een gigantische indruk gemaakt, weet niet of het programma het toelaat, maar dan moet je echt de lavamuur op! Overigens klinken je baden ook errug lekker... ;-)
    Genietse!!!!!

• 28 Februari 2009 - 17:25

Chantal Stoop:

Oh dat klinkt allemaal goed zeg! Heerlijk badderen en genieten! :-) Gave foto's al! Ruud zal jaloers zijn op de foto's van de hagedis en Leguaan. Ben benieuwd naar de foto van de Tarantula. Pfff, dat zou ik toch ook niet echt leuk vinden...

Jammer wel dat je die vulkaan nog niet gezien hebt, hopen maar dat die wolken weggaan! :-)

Haha - ik moest wel lachen toen ik je verhaal las van je klauter en klim avonturen in dat nationale park. Ik moest meteen denken aan jou in het park in Wales! :-)

Mbt nieuws van het thuis front: ik heb rekening van B&B gekregen, dus das helemaal goed gegaan! En heb op KLM site gekeken, we kunnen enkeltje Vanocuver en enkeltje Calgary doen ook voor totaal maar 50 punten. Alleen kun je 12 maart, pas voor 12 Jan 2010! reserveren! Dus volgens mij hoef ik niks te doen tijdens je vakantie! En nog een probleempje, er gaan geen vluchten op donderdag... :-( Maar goed, denk dat we het rustig na je vakantie er nog over kunen hebben! ;-)

• 28 Februari 2009 - 17:26

Chantal Stoop:

Oh, t lijkt wel een heel vakantie verslag van mij ook, zo lang ;-)

• 28 Februari 2009 - 18:22

Oma:

Tot zover alle reisverhalen van je gelezen en de foto,s bekeken .Ik wist echt niet dat er in Costa Rica zoveel te beleven viel.Hoewel ik de insecten brulapen leguanen nou niet zulke lieverdjes vind,ik moet er niet aan denken dat je ze hier tegen zou komen . Maar om ze daar echt in het wild te zien is toch geweldig .
    Marieke geniet er nog maar van .Wij hier genieten met je mee.
    Nog bedankt voor je kaart en je mail voor m,n verjaardag
    Een goeie verjaardag gehad en zit goed in de bloemetjes.
    liefs en groeten oma

• 01 Maart 2009 - 07:05

nav je sms-update:
    Echt heel erg jammer dat je de Arenal niet gezien hebt. Maar gelukkig heeft CR veel meer moois!

• 01 Maart 2009 - 07:07

Mier:

Zie nu (door je oma's bericht) pas je foto's. Gave foto van die Jesus Christ Hagedis!! Heb je hem ook over water zien lopen?!

• 01 Maart 2009 - 10:51

Martine:

oh wat gaaf je hebt er nu ook foto's op gezet :) het aapje is schattig (aapje van je banner hier op de site toch? :) en die leguaan is prachtig gelukt zeg!
    Ben benieuwd naar de verhalen over de beesten die je vanuit je bed kunt horen :)
    Hier is het redelijk zonnig inmiddels, eindelijk een beetje lente-achtig :)

• 01 Maart 2009 - 10:52

Martine:

hmmmmm en dat badderen, klinkt wel als een bestemming voor mij ook als mega badverslaafde :)

• 01 Maart 2009 - 12:47

San:

tja, dan is het hier in crooswijk met alleen een douche behelpen ;-) Je verhalen en foto's zijn super marieke! Benieuwd om ze allemaal te zien als je weer terug bent. Enne beestjes vanuit bed schrijf je..hopelijk toch niet de kleine engerds brrrr :-))

• 01 Maart 2009 - 13:47

Ina Coenraads:

Vandaag voor het eerst weer naar je verhalen en foto's gekeken. Wat geweldig toch. Elk land heeft weer zijn eigen bezienswaardigheden, beesten, landschappen. We genieten van je verhalen, veel plezier daar en ik hoop dat je de vulkaan nog te zien krijgt.
    Groetjes,
    Gerben en Ina

• 01 Maart 2009 - 18:03

Ton&Lucas:

Hee schatje...we volgen je op de voet..erg leuk...enjoy en oppassen ok? xxx

• 01 Maart 2009 - 21:29

Jacqueline:

Jammer dat je de vulkaan niet goed hebt kunnen zien... De rest klinkt wel allemaal top op een regenbuitje na.. Doe je wel effe tegen die wolkjes zeggen dat ze maar wegmoeten gaan als ik eraan kom,hihi.

groetjes

x

Marieke

21 februari Vertrek Amsterdam / aankomst San José Amsterdam - Madrid IB3215 08:15 - 10:30 Madrid - San José IB6313 12:05 - 16:15 22 februari San José - Monteverde 23 februari Monteverde 24 februari Monteverde - Rincón de la Vieja 25 februari Rincón de la Vieja 26 februari Rincón de la Vieja - La Fortuna de San Carlos 27 februari La Fortuna de San Carlos 28 februari La Fortuna de San Carlos - Sarapiqui 1 maart Sarapiqui 2 maart Sarapiqui - Tortuguero 3 maart Tortuguero Nationaal Park 4 maart Tortuguero Nationaal Park - Savegre Lodge 5 maart Savegre Lodge 6 maart Savegre Lodge - Puerto Jimenez 7 maart Puerto Jimenez - Corcovado Nationaal Park 8 maart Corcovado Nationaal Park 9 maart Corcovado Nationaal Park - Drake Bay 10 maart Drake Bay 11 maart Drake Bay - Manuel Antonio 12 maart Manuel Antonio 13 maart Manuel Antonio - San José 14 maart Vertrek San José San José - Madrid IB6314 17:55 - 11:10 15 maart Aankomst Amsterdam Madrid - Amsterdam IB3246 12:25 - 14:55

Actief sinds 10 Dec. 2008