Eindelijk zon en warmte! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu Eindelijk zon en warmte! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu

Eindelijk zon en warmte!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Maart 2009 | Costa Rica, San José

Afgelopen zaterdag vertrokken we ´s ochtends om 9 uur met 4 jeeps richting Corcovado. Onderweg op de hobbeldebobbelweg al weer wat dieren gespot, waaronder brulapen, luiaard en ara´s. Na ruim 2,5 uur kwamen we aan bij Carate, waarvandaan we nog 45 min over het strand naar onze accomodatie moesten lopen. De bagage (we mochten alleen een dagrugzakje meenemen) ging op de paardenwagen en wij gingen in de hitte over het strand :). Eenmaal verhit aangekomen beviel ons de accomodatie prima. We hadden allemaal een tent met uitzicht op de Stille Oceaan, en er waren genoeg hangmatten om in te luieren. ´s Middags lekker gezwommen en in mijn hangmatje gehangen. Op zondag ging we ´s ochtends vroeg op stap het NP in. We konden zelf bepalen hoe ver we zouden lopen want er was maar 1 pad. Onderweg moesten we nog een keer door een riviertje heen, dus schoenen en sokken uit, door de rivier, en aan de overkant weer schoenen en sokken aan! Helaas hebben we onderweg niet zo heel veel gezien. Maar in ieder geval zelf een neusbeertje gespot :). Na 2,5 uur lopen ben ik weer omgekeerd, want het was intussen behoorlijk warm geworden en ik moest nog 2,5 uur terug lopen ook! Tussen de middag lekkere taco´s gegeten en ´s middags weer gezwommen en geluierd in mijn hangmat. Vanuit de hangmat hadden we trouwens prachtig zicht op de Stille Oceaan. Vervelend he ;-).
Maandagochtend vroeg vertrokken we weer, eerst te voet over het strand naar Carate en daar stonden de jeeps al op ons te wachten. We gingen eerst onze bagage in Puerto Jiménez ophalen, en daarna met dezelfde jeeps weer verder, maar nu naar de andere kant van het schiereiland Osa, nl. naar Drake Bay.

• 11 Maart 2009 - 21:40

Mier:

Ik zie het helemaal voor me!! Heerlijk!
    Mier

Marieke

21 februari Vertrek Amsterdam / aankomst San José Amsterdam - Madrid IB3215 08:15 - 10:30 Madrid - San José IB6313 12:05 - 16:15 22 februari San José - Monteverde 23 februari Monteverde 24 februari Monteverde - Rincón de la Vieja 25 februari Rincón de la Vieja 26 februari Rincón de la Vieja - La Fortuna de San Carlos 27 februari La Fortuna de San Carlos 28 februari La Fortuna de San Carlos - Sarapiqui 1 maart Sarapiqui 2 maart Sarapiqui - Tortuguero 3 maart Tortuguero Nationaal Park 4 maart Tortuguero Nationaal Park - Savegre Lodge 5 maart Savegre Lodge 6 maart Savegre Lodge - Puerto Jimenez 7 maart Puerto Jimenez - Corcovado Nationaal Park 8 maart Corcovado Nationaal Park 9 maart Corcovado Nationaal Park - Drake Bay 10 maart Drake Bay 11 maart Drake Bay - Manuel Antonio 12 maart Manuel Antonio 13 maart Manuel Antonio - San José 14 maart Vertrek San José San José - Madrid IB6314 17:55 - 11:10 15 maart Aankomst Amsterdam Madrid - Amsterdam IB3246 12:25 - 14:55

Actief sinds 10 Dec. 2008