Vulkanen, tropische stormpjes & de eerste bulten.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu Vulkanen, tropische stormpjes & de eerste bulten.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu

Vulkanen, tropische stormpjes & de eerste bulten..

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Februari 2009 | Costa Rica, San José

Na een lange dag van Rotterdam naar Schiphol via Madrid naar Costa Rica, kwamen we dan zaterdagmiddag (lokale tijd 16uur) aan op het vliegveld van San Jose. De paspoortcontrole ging allemaal heel snel, bagage lag al op de band toen we aankwamen, en Bram onze reisleider stond ons al op te wachten. Meteen geld gepind, colones, wel 100.000!! Ja ja dan lijkt het of je rijk bent, maar het is "slechts" EUR 130!

Na de hele groep verzameld te hebben, gingen we met onze eigen bus naar het hotel in het centrum van San Jose. Daar hebben we even uurtje pauze gehouden en zijn toen nog met zijn allen gaan eten. De volgende dag begon eigenlijk pas de 1e echte dag; we gingen onderweg naar Rincon de la Vieja.

Rincon de la Vieja ligt in een gebied wat een beetje doet denken aan wildwest films; veel mannen en vrouwen te paard. We zaten daar op een hacienda in een hele leuke lodge. 's Middags zijn we meteen gaan wandelen richting een waterval. De waterval viel een beetje tegen (als je tenminste al andere grotere watervallen gezien hebt) en iedereen kwam ook terug met de eerste insectenbeten :( ondanks al ons gesmeer.... grr.... 's Maandags was helaas het nationale park gesloten, dus konden we zelf de buurt een beetje gaan verkennen. We zijn richting het nationale park gaan lopen en hebben veel vogels gezien, en werden af en toe door hele korte tropische stormpjes bijna omver geblazen. In de middag siesta gehouden en 's avonds eerst aan bar gezeten en naar een optreden van de plaatselijke band gekeken (tja moet wel mijn concerten blijven bijhouden ;-)) en daarna met zijn allen in het hotel gegeten. Na het eten had Bram nog een verrassing voor ons... Haha er bleek iemand jarig te zijn, dus was er taart en een kadootje!

De volgende ochtend begon de dag vroeg... we zouden om 7 uur richting het nationale park gaan. Hier hebben we 2,5 uur lang geklommen en geklauterd en angsten overwonnen ;-). We moesten een aantal keren riviertjes oversteken over keien. Bij de 1e de beste verloor ik al meteen mijn waterflesje.... Bij de laatste rivier oversteek waren geen keien, maar moesten we over een boomstam heen lopen die ongeveer 2m boven het water hing en waar je aan een kabel moest vasthouden brrrrrrrrr. Dat was heeeeeel eng! Maar goed, dat hebben we weer overleefd ;-). In het park hebben apen, vogels, vulkanische activiteit gezien. Allemaal heel gaaf! Na de wandeling door het park zijn we met de bus verder gegaan; hebben langs de weg in een tentje geluncht en kwamen toen rond 17uur in Monteverde aan. Hierover meer in het volgende bericht :-).

Tot nu toe hebben we dus, behalve de redelijk intensieve wandeling in het park, lekker rustig aan gedaan.

@ Mier, sorry, volgens mij wel lang verhaal geworden ;-)

@ Oma, van harte gefeliciteerd met uw verjaardag :-).

Hasta luego!!

PS1 mijn mobiele telefoon doet bijna alleen dienst als mijn wekker. Heb bijna geen bereik, dus hij staat bijna altijd uit.

Ps2 pffff ik zie net op het nieuws dat er een vliegtuig bij schiphol is neergestort :(.

• 25 Februari 2009 - 19:37

Martine:

Inderdaad een lang verhaal :) maar wel een heel leuk verhaal :) Al veel apen foto's dus ook ?
    Ja was schrikken vandaag van dat vliegtuig :( maar schijnt dat deze airline ook niet als echt betrouwbaar te boek staat :(
    Ennuh... was de leadzanger van de plaatselijke band een beetje look-a-like van Kelly of Dinant :-P :)
    Heel heel veel plezier nog en kijk uit naar je volgende bericht :)

• 25 Februari 2009 - 19:55

Mier:

Ik heb het verhaal uit! Zoek naarstig naar herkenning, maar denk dat ik die bij de hangbruggen ga krijgen! ;-)
    Overigens hoorde ik juist dat de maatschappij als betrouwbaar bekend stond, ach ja, het nog steeds de veiligste manier van reizen. Jij lekker daar genieten!!

• 27 Februari 2009 - 21:32

Sandra Vd B:

Was jij niet diegene die in Afrika uit een vliegtuig gesprongen is?! En dan krijg je nu de bibbers van een boomstam die 2m boven het water hangt?! Ikke niet begrijpen! ;-).

Veel plezier nog en doe ze de groeten als je in Puerto Viejo bent!

Marieke

21 februari Vertrek Amsterdam / aankomst San José Amsterdam - Madrid IB3215 08:15 - 10:30 Madrid - San José IB6313 12:05 - 16:15 22 februari San José - Monteverde 23 februari Monteverde 24 februari Monteverde - Rincón de la Vieja 25 februari Rincón de la Vieja 26 februari Rincón de la Vieja - La Fortuna de San Carlos 27 februari La Fortuna de San Carlos 28 februari La Fortuna de San Carlos - Sarapiqui 1 maart Sarapiqui 2 maart Sarapiqui - Tortuguero 3 maart Tortuguero Nationaal Park 4 maart Tortuguero Nationaal Park - Savegre Lodge 5 maart Savegre Lodge 6 maart Savegre Lodge - Puerto Jimenez 7 maart Puerto Jimenez - Corcovado Nationaal Park 8 maart Corcovado Nationaal Park 9 maart Corcovado Nationaal Park - Drake Bay 10 maart Drake Bay 11 maart Drake Bay - Manuel Antonio 12 maart Manuel Antonio 13 maart Manuel Antonio - San José 14 maart Vertrek San José San José - Madrid IB6314 17:55 - 11:10 15 maart Aankomst Amsterdam Madrid - Amsterdam IB3246 12:25 - 14:55

Actief sinds 10 Dec. 2008